Snusmumriken

Dag 2 – Varför mår jag så sjukt bra?
 

Svar. Adrenalin.

 

Vaknade utvilad efter en god natts sömn med aledon i kroppen. Läst på och hört skräckhistorier om hur döjobbiga tamponader är. Hur svårt det är att inte kunna andas medan man dricker. Att det känns som att drunkna. 

 

Då den största anledning att jag opererades var just det, jag är täppt hela tiden – därför var det ingen stor förändring idag. På kliniken sa de att jag skulle föreställa mig att jag var en av de svårt allergiska i Sverige. De glömde nog att jag redan var det.

 

Har därför sovit jättebra! Tips till er är att träna att sova på rygg om ni inte redan gör det, då det är bra för avsvällandet och näsans generella säkerhet.

 

Nu kanske jag romantiserar återhämtandet för mycket. Är svag i armarna och benen, kan gå själv men är alldeles darrig. Blev trött av frukosten (smoothie & äggröra) och fick lägga mig efteråt. Känner ingen smak men ändå är maten god? Finns det ett ord för fenomenet när man MINNS smaken av mat och kan därför mentalt förnimma sig den när man äter.

 

Upptäckte också på morgonen att jag har bara tamponad i vänstra näsborren! Då jag förminskade näsmusslan där är det logiskt, och bara plastskena i högra. Min mor med jobb inom vården hjälpte mig göra lite rent i näsan med tops, hälla i Renässans näsdroppar och applicera krämen vi fick från  kliniken. Gracias mama <3 

 

 

Tycker verkligen av Hirudoid krämen funkar! Det har i alla fall inte blivit värre, bara mörknat lite.

 

Tejpen börjar klia och irritera (den som håller kompressen under näsan). Fick allergiska utslag och irritation igår av den och bytte till vit tejp (tack internet!) som hjälpte. Applicerar aloe vera vid varje byte vilket lindrar. Det blir mindre och mindre blod för varje gång vi byter – hoppas jag inte behöver den snart! 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress