Snusmumriken

Dag 4 – Förstör mina gäspningar resultatet?
 

Svar: nej. Men det känns så himla läskigt när näsborrarna bara expanderar under gipset. Sjukt läskigt. Och lite ont. 

 

Idag har varit segt, har bara väntat på att min mamma ska komma hem så vi kan ta bort tamponaden. Har annars lidit av (TMI varning här) att vara hård i magen. Superkul (: Men dock väntat pga tunga mediciner och sjukt konstig flytande diet. Rekommenderar att man köper faktiskt någon form av laxeringsmedel, tack vare andra på nätet som hade varnat var jag förberedd med inta bara mediciner utan plommonjuice till en armé. Måste ju vidarebefordra denna sexiga kunskap om efter-operations-behov. 

 

I alla fall: bort med tamponad-dagen!


Hade förberett mig med massa youtube filmer på folk som drar ut själva eller får tamponaderna utdragna. Det är ganska vanligt att kirurgen stoppar i en sådan lång gasbinda i näsan då det förhindrar blödningar och svällandet. Jag hade bara fått en i näsgången där de förminskade näsmusslan.

 

Min superhjälte till mor hjälpte mig att dra ut den minst 50 meter långa tamponaden ur näsan. Fyran vilken äcklig känsla. Det gjorde inte ont då vi tog pauser hela tiden, samt smörjde med olja. Men det kittlades som bara den. Fnittrade och nös om vartannat. 

 

Det tog sin tid för den var minst 50 meter men fick äntligen ut den och kunde andas genom näsan för första gången sedan operationen!

Sprang genast och åt mackor pga älskar mat pga kunde inte känna smaken av mat och det var GUDOMLIGT. Nu är mitt smak å luktsinne fortfarande nedsatt men herreGUD. Fatta att gå från att allt smakar ingenting till att känna smaken av sitt eget blod (lol fräscht). 

 

Blev nästan religiös. Rekommenderar tamponadborttagning i samband med stor måltid.

 

 Sry för blodet men ÄR ÄNTLIGEN FRI! (också bemärk sneda columellan)

 

Precis i tid för midsommar också!

 

 

Blåmärkena är gul/gröna nu. Svullnaden är sämst kan inte gästa utan att det känns som gipset ska åka av. Men så länge jag kan återfå matlusten igen är jag nöjd (lever för min Ben & Jerrys).

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress