Snusmumriken

Dag 3 – Glömde pepparn!
 

Såklart var det starka mediciner som fortfarande var i systemet igår och adrenalinet som var i fullgång. Medicinerna fick mig att känna mig slö med allt annat var liksom avdomnat, plus adrenalinet hade jag ganska mycket ork. 

 

Började redan igår känna att det var obehagligt och ömt i näsan. Pappa föreslog det kunde vara svullnaden, så la mig ner med is på pannan (viktigt inte ha den för nära näsan!) efter ett glas ananasjuice. 

 

Och för att jag är JAG, glömde jag att jag hade is på pannan och reste mig upp för att dricka vatten å BAM. Isen gled rakt ner på näsan.

 

Min mamma låg bredvid mig i sängen för man är 23 och fortfarande 3 inombords. Jag beklagade att näsan var bruten – mamma nära tårar. Nej säg inte så!

 

Det var ju klart bara jag som var en drama queen. Kände näsan pulsera smärtsamt men det gick över, men det känns verkligen som den trycker mot gipset. Opererades bara nyss och ska redan hålla på å förstöra kirurgens fina arbete.

 

Panikresearchade skador mot näsan och det var inte lugnande. På ena sidan har vi kirurger som tror allt är lugnt, gipset skyddar och om det inte blöder ymnigt så är det nog ingen fara, på den andra har vi kirurger som uppmanar till att man ska inte RÖRA NÄSAN! de första två månaderna och ringa ens kirurg DIREKT!!!!

 

Så länge inte smärtan förvärras kommer jag nog inte ringa kliniken utan bara informera på måndag. Kan inte vara den första som tappar is på näsan, eller?

 Tycker just nu jag har en liten Filifjonkanäsa istället för Snusmumrikens...

 

Annars var idag en väldigt trist dag. Hade absolut ingen ork i kroppen alls. Har sovit bort det mesta av dagen. Min näsa pulserar under gipset och svullnaden runt ögonen har ökat. Inbillade mig själv att jag hade feber också, kände mig plötsligt kall å frusen. 

 

Saknar också smaken av mat. Jättemycket. Det “godaste” när näsan är igentäppt är nog skivor av päron, knaprigt utan att göra ont. Mitt tips till er.

 

Imorgon kväll ska jag dra ut tamponaden (wohoo!!!!). Det är alltid blodfläckar på kompressen jag fortfarande har under näsan. Försökte idag utan men kändes otrevligt att en droppe av snor/blod (så fräscht) kunde rinna när som helst. Mår psykiskt bättre att kompressen är där. 

 

Gäspningar är också jobbiga, näsborrarna känns som de expanderar varje gång och tänjer sig… olustigt värre.

 

Roligast idag: mitt leende är numera ett homage till misslyckade botoxbehandlingar. 

 

Mamma tycker jag ser ut som Grinchen…
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress